Tänään ajeltiin Jämsän seudulla ja siinä mennen tullen reilun kahden tunnin ajomatkan aikana sain sukat tehtyä - olin ensimmäistä sukkaa tehnyt kantakiilan kavennuksien alkuun. Pitää tuo oikein mainita, kun olen mielestäni kehittynyt tuossa neulomisessa jo aika paljon. Lankana minulla on noissa sukissa tuttu Seitsemän veljestä Jättiraita - minusta tuo väriyhdistelmä on aika kaunis. Noissa sukissa ei ollut enää mitään parsimisen tarvetta ennen käyttöön ottoa.

Olin pyytänyt etukäteen, että minulle ostettaisiin Huopatehtaan hahtuvaa valmiiksi, kun tulen käymään. Yleensä käyntini ajoittuu juuri viikonloppuihin niin, että tehtaan myymälä ei ole avoinna. Ja siellähän sitä odotti hahtuvaa Tukikohdassamme valmiina....

Näistä olen suunnitellut kokeilevani tehdä lapasia. Minulla ei ole mitään kokemusta hahtuvasta neulomisessa, joten please - neulovat Ystäväni - kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Huomenna on paikkakunnallamme lankalauantain markkinat - taitavat olla oikein keskiaikaisella teemalla. Markkinoille on mentävä ehdottomasti katsastamaan, josko siellä olisi jotain mielenkiintoista katseltavaa ja kenties jotain pientä hankintaakin voisi tehdä - jos vaikka langat olisivat tarjouksessa paikallisessa käsityöliikkeessä.

Näin pitkäperjantai alkaa olla lopuillaan ja kohti Pääsiäisen juhlaa lähestymme.