Olen mennyt vuorotteluvapaatani viettämään työvoiman vuokrausfirman leipiin. Muutettuamme n. kuukausi sitten Riihimäeltä Helsinkiin, aloitin samalla myös keikkatyöt täällä uudessa ympäristössä. Olen edelleen omasta työstäni vuorottelemassa ja voi olla, että vielä vuorottelen ihan vapaallakin - nyt kuitenkin on tehtävä vähän palkkatyötä välillä, jotta saan oikeata palkkaa. Teen siivoustyötä ja lähden aamulla jo kuuteen työhöni. Viiden aikaan herätessä ei vielä aamupala liiemmin maistu, joten teenkin illalla eväät valmiiksi jääkaappiin seuraavaa päivää varten.

Leivät teen kahvitauolle, jolloin juon aamukahvini ja syön aamupalan. Useimiten eväsleipäni on ruisleipää ja välissä on juustoa tai muuta leikkelettä. Leikkeleenä syön pääasiassa kalkkuna- ja broilerleikkeileitä - ohuen ohuet leikkeleet ovat minun mieleisiäni. Varsinaisesti en ole merkkiuskollinen näissä asioissa vaan mieluusti kokeilen eri tuotemerkkejä. Tällä kerralla olen koemaistanut HK:n leikkeleitä - en niinkään siksi, että olisivat minulle uusia vaan mielenkiinnon kohteena  on nyt enemmänkin näiden tuotteiden uusi pakkaus. Valmistaja lupaa merkittävää pakkausmateriaalin vähennystä näillä pakkauksilla.

Eväsleivästä tulee runsaan ja mehukkaan oloinen, kun lisää siihen vähän jotain tahnaa, valmissalaattia tms. Minulla oli tällä kertaa kurkkusinappirelishiä leivillä, lisäksi laitoin väliin ohuen ohutta broilerleikkelettä, sulatejuustoviipaleen ja pari halkaistua kirsikkatomaattia.

Leipä sopii juuri passelisti pieneen muoviseen eväsrasiaan, jossa se pysyy aika napakasti kiinnikin - näin sisukset eivät pääse leviämään kuljetuksen aikana.

Leikkelepakkauksissa on muuten mukavasti tarttumapintaa niin, että pysyvät pakkauksessaan kansi kiinni myös ensimmäisen avaamiskerran jälkeen.