Heleätä heinäkuuta ja naistenviikkoa! Minä olen pitänyt vähän taukoa ruokabloggailuista ja vähin erin olen taas aloittelemassa - ehkä vähän taas uusia vaikutteita saaneenaHymy tai toisaalta voi olla, että olen alkanut muistaa kaikkea sitä minkä parissa olen puuhaillut takavuosina. Olen jossain kohtaa kertonutkin mm. luomujutuista, joiden parissa olen tehnyt töitä ja ruokapiiriharrastuksestani, joka on vuosilta kauan sitten.....aikana jolloin biodynaamisesti tuotettuja tai luomutuotteita oli oikeasti melko vaikea saada varsinkin maaseudulla ellei sitten itse ollut viljelijä.

Liekkö noiden pohdintojen tulosta, että eilen innostuin haravoimaan paikallisesta Prismasta Reilun kaupan tuotteita - sellaisia, jotka oliva muutenkin ostoslistallani. Nämä löysin...

1248262620_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

... otan mieluusti kommenteissa vastaan lisää tietoa siitä, mitä kaikkia tuotteita on ruokapöytään tarjolla Reilusta kaupasta - banaanit ovat jo vakiona meillä ...

1248262653_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Viime viikon olin Turun seudulla lomailemassa/kurssilla ja siellä sain hyvän yrttiteeohjeen - Universal-yrttiteesekoitusta 2/3 ja lakritsinjuurta 1/3 sekoitetaan keskenään - tätähän piti tietenkin päästä myös kotona kokeilemaan. Turun kauppahallissa on viehättävä teemyymälä ja sieltä kävin nämä yrttiteeainekset ostamassa - juoma on erittäin maukasta ja aromikasta. Samalla ostin itselleni uuden tuttavuuden,Mate-haudukkeen - olen sitäkin jo maistellut ja maku on mieleinen.