Parempi myöhään kuin ei milloinkaan - vasta nyt sain hankittua parvekelaatikkoon jotain syksyistä. Ensin meinasin jättää laittamatta koko kukkalaatikon parvekkeelle - olin herne nenässä, kun ei parvekkeen muu ilme miellytä minua. Paljonko se ilme sitten paranisi, jos olisin tekemättä mitään. Minua nimittäin harmittaa, että siellä ei ole vielä lattialla mitään ritilöitä tai jotain muuta kuin pelkkä betoni. Avoparveke - sekin vielä - ei ole lasitettu.... Olisikohan tässä taas semmoinen juttu, että en osaa ideoida sinne ratkaisuja - minulla kun ei ole kokemusta noista parvekkeista oikeastaan ollenkaan. Yhdessä asunnossa on ollut parveke, mutta sekin oli maantasalla ja siitä on 23 vuotta aikaa - en oikein muista miten siihen suhtauduin. Sitäpaitsi siihen aikaan ei mielestäni edes panostettu sillä tavalla parvekkeisiin ja terassehin kuin nykyisin. Miten tuohon betonilattiaan voisi luoda suhteen näin kun talvikin on tulossa. Jotain siihen kaipaisin jalan alle, mutta mikä on sellaista, joka ei sateesta, pakkasesta ja lumesta ota kovin paljon itseensä?

Olen minä myös hyviä puolia tuosta parvekkeesta jo löytänyt. Viikolla oli kiinteistönvälitysfirman  järjestämä ilotulitus tuossa keskustassa ja miten ollaakkaan - meillähän oli ihan aitiopaikat seurata ilotulitusta - ei paremmin olisi voinut näkyä.