Tänään olin tutustumassa ihan uuteen lajiin minulle - no ei niitä vanhojakaan minulla kovin paljon ole plakkarissa - olin Rapakuntoisten asahi-tunnilla. Sehän oli tosi mielenkiintoista, siitä saattaisin pitääkin, jos sitä olisi jatkossakin tarjolla. Siinä oli aivoilla töitä kun piti saada kädet pyörimään eri suuntiin.

Meni vähän myöhäiseksi tämä kokkaaminen, mutta niin innostuin näistä hiivattomista ja melkein gluteiinittomistakin jutuista, että vielä tein tällaisen pannuleivän, jonka ohjeen löysin samasta paikasta kuin edellisenkin postauksen ohjeen.

Jonkinverran tämä leipä muuntui minun kyökissäni - laitan ohjeen siinä versiossa, jonka itse toteutin. Ja tämä on kyllä TOSI hyvää - en olisi uskonut ellen olisi kokeillut.

 

  • 0,75 dl tattarihiutaleita
  • 0,5 dl maissijauhoja (käytin maissiryynejä, niitä polentajuttuja)
  • 0,25 dl gluteiinitonta jauhoseosta
  • 0,5 tl leivinjauhetta
  • 0,25 tl suolaa
  • 0,25 dl oliiviöljyä
  • 1 dl juustoraastetta
  • n. 1 dl sokeroimatonta omenasosetta
  • 1 dl Gogreen kaurajuomaa
  • päälle myllystä suolaa ja kurpitsan siemeniä

Paistetaan 200 asteessa n. 10 - 15 min.