Ihan on pakottava tarve kirjoittaa, kun huomasin, mitä oikein olen mennyt tekemään... :) .... hi....

Ihan alussa kun aloitin tätä blogin pitoa en tiennyt enkä ymmärtänyt näistä käytänteistä hölökäsen pöläystä. No nyt vähitellen näiden käytännön harjoitusten ja kokemusten myötä alkaa jonkinlaisia pieniä pilkahduksia ilmestyä mieleni maisemaan. Alkuun en osannut edes oikein ajatella, mikä tässä minun bloggailussani olisi se ns. suurin aihealue. Nyt selkeästi alkaa näyttää siltä, että ruoka ja siihen liittyvät asiat ainakin ovat iso osa. No - kategorointi oli minulle sellainen asia, jota en meinannut ottaa itselleni kuin ihan vain pikkiriikkisen, vaan mites onkaan käynnyt.....nythän siellä alkaa olla jo vaikka kuinka monta kategoriaa. Tajusin, että eihän täältä blogista vaikka vuoden kuluttua löydä mitään, jos en kategoroi noita ohjeita ja asioita joita tänne lisäilen ja kirjoittelen. Ja siinä olikin haaste, kun aloin jälkikäteen kategoroimaan.... jutussa on sekä sämpylöitä että muuta ruokaa - kumpi ratkaisee mihin aihealueeseen jutun sijoitan. No ratkaisut on tehty - ja mikäänhän ei estä tekemästä muutoksia, jos perusteet löydän.

Toinen varsin mielenkiintoinen asia on reseptit. Minulla on aina ollut sellainen tapa, että teen ruokaa ja leivon vähän sinnepäin reseptejä mukaellen. Nyt ymmärrän............ miksi kannattaa noudattaa reseptejä - yksi tärkeä syy siihen on, että jos en noudata reseptiä, maistuvat minun ruokani aina samalta. Se hienoin makuero ja vivahde, jonka jokainen resepti antaa jää saamatta omilla sovelluksilla. Näin olen löytänyt motiivin seurata ohjeita ja opetella uutta niiden kautta. Tässä oivaltamisessa minua auttoi toki hyvä ystäväni (alan ammattilainen), joka kertoi miten aikoinaan itse oli juuri tuosta syystä noudattanut omassa työssään reseptiikkaa.

Tuota kategorointia mietin, että pystyykö noita miten järjestelemään - nyt ovat aika sikin sokin tuossa....vähän niinkuin villasukat olisi salaatin joukossa .....