Minä olen niitä ihmisiä, jotka kokevat olevansa peukalo keskellä kämmentä. Uskomatonta jos ajattelee sukuperimääni - isäni suvussa on ollut suutareita minun tietojeni mukaan ainakin kolmessa polvessa. Isoisäni on tehtaillut huopatossuja sodan aikaan Suomen armeijan käyttöönkin - ei tokikaan ole ollut ainut suutari tässä maassa, joka on samalle tilaajalle jalkineita silloin valmistanut.

No sitkeänä sissinä minä kuitenkin olen alkanut pienillä ja yksinkertaisilla harjoituksilla virittelemään tätä käsityöpuoltakin itsestäni. Laitan tähän muutaman tekeleeni, jos ja kun taitoni harjoittelun myötä paranevat voi sitä näin dokumentoidusti seurailla.

Tämä on ensimmäinen tekemäni torkkupeitto, peitto on kudottu Novitan 7-veljestä langasta.



Tässä kasassa ovat huovutetut lapaset (Novitan Huopanen), säärystimet jostain vanhasta vyötteettömästä kerästä ja samoin vyötteettömästä kerästä pieni pehmeä kaulahuivi. Punaisen sydämen olen neulahuovuttanut - tein kirjan ohjeella, en ollut koskaan ennen neulahuovutusta kokeillut.